Wszystkie ekipy mają naciskać na władze F1, żeby te zwiększyły minimalną wagę przyszłorocznych samochodów. Wszystko po to, aby obniżyć koszty materiałów.
Oprócz zupełnie nowych przepisów w 2022 roku pojawi się zwiększona minimalna waga bolidów. Ma ona wzrosnąć o 38 kilogramów i wynosić 790 kilogramów. Taka zmiana będzie nieść za sobą negatywne skutki, ponieważ koszta materiałów do produkcji takiego samochodu bardzo wzrosną.
Wszystkie zespoły doskonale zdają sobie z tego sprawę i jak wyjawił, dyrektor techniczny Alfy Romeo, Jan Monchaux - FIA została już poinformowana o tych obawach:
"Obecnie największym punktem dyskusji jest kwestia minimalnej wagi bolidów. Wszystkie teamy są w tym zgodne. Gdyby pojawiło się kilka kilogramów więcej, z pewnością by to nam pomogło, a przy okazji obniżyłoby wszystkie koszty. Trzeba osiągnąć jakoś ten cel, aczkolwiek w pewnym momencie stanie się to bardzo drogie", mówił Francuz z wywiadzie dla RaceFans.
Wzrost minimalnej wagi samochodów jest skutkiem wprowadzenia większych kół oraz bardziej rygorystycznych testów zderzeniowych. Limit masy regularnie rośnie od kilku lat w F1, a w przyszłym roku będzie on największy w historii F1. Monchaux twierdzi, że problem ten nie dotyczy tylko Alfy Romeo:
"Nowe wyzwania są pokłosie zmienionego regulaminu, większych opon, felg oraz hamulców tarczowych. Minimalna waga bolidów jest głównym tematem dla każdego zespołu. Nadal dyskutujemy o tym z FIA. Masa wzrosła o prawie 40 kilogramów, a to dla nas jest trudnym wyzwaniem."
17.09.2021 19:49
0
Już się zaczyna ...
17.09.2021 20:09
0
Niedługo to tonę Będą ważyć
17.09.2021 20:26
0
Już się zaczyna .... A gdyby tak... Akumulatory można by było przenieść na przyczepkę do tyłu . A ona nie wliczałaby się do masy auta. Ale temat ciekawy
17.09.2021 21:47
0
Powinni wprowadzić obowiązek budowy z drewna stali i żeliwa. Aluminium to już była by zbyt droga technologia. Ewentualnie papier i plastik z recyklingu. Normalnie śmiech na sali. Do tego cofnąć to wszystko technologicznie do poziomu aut drogowych.
17.09.2021 22:24
0
Jeszcze ciezsze, jeszcze wieksze... Niedlugo zrownaja sie z inna seria wyscigowa, pt European Truck Racing Dno...
17.09.2021 23:49
0
Usunięty
18.09.2021 01:10
0
@3 I zostawić zespołom decyzję, czy z hamulcami czy bez.
18.09.2021 01:58
0
Niech masa spadnie o 20kg a kierowcy niech prowadzą bolidy zdalnie. W końcu COVID mamy.
18.09.2021 09:02
0
Szczerze mówiąc to nie jedno drogowe, sportowe auto waży mniej niż tona. A taka technologia jak bolid F1 niedługo się do tego zbliży. W złym kierunku to idzie
18.09.2021 14:55
0
Tyle hałasu o limity budżetowe, po czym robią auta które będą generować jeszcze większe koszty.
18.09.2021 20:52
0
Mimo że obecna generacja kręci najlepsze czasy to jak sobie człowiek włączy jakieś skróty wyścigów z początków lat 2000 gdzie były ryczące V10 kręcące się pod 20tys obrotów do tego samochody ważące 600kg, dość kompaktowe i zwarte i jeżdżące w wyścigu małą ilością paliwa to widać było jak to zap.......
18.09.2021 22:38
0
Jeszcze z 5 lat... i wystarczy maluch 500kg z v8 500KM by ich przegonić.
19.09.2021 01:48
0
@9. Frytek Tak? A które to niby drogowe, sportowe i budowane fabrycznie auta ważą mniej niż tonę? Normalne auta, supersportowe, a nie jakiś małe dziwiadła typu Lotus i inne. Bo sprawdzając tak na szybko kilka modeli aut marek Ferrari, Lamborghini, SLS, Porsche, to WSZYSTKIE ważą w okolicach 1500 kg... Lżejsze wersje schodzą do około 1250kg ... Jedno takie znalazłem jako wyjątek.
19.09.2021 09:52
0
Alfa Romeo 4C 895kg. To raczej nie jest rodzinne auto. A czy ja napisałem super sportowe? Taka Alfa czy Lotus to też niezła zabawka. Coś co przyspiesza w 4,5 sek raczej można zaliczyć do sportowych
19.09.2021 09:56
0
To są fabryczne osiągi a z pewnością można coś podłubać i zejść do trzech sekund z kawałkiem i nie wieże ze taka zabawka nie objedzie nie jedno Lambo albo coś w tym stylu
20.09.2021 13:39
0
up@ objedzie gdzieś kiedyś widziałem porównanie na dość krętym torze wyścigowym Lamborghini z małym Lotusem i Lotus go zniszczył mimo że miał dużo mniej mocy ale za to był sporo lżejszy.
20.09.2021 13:58
0
Nie wiem jak Lotus ale Alfa ma 240KM, po głupim programie może mieć pewnie ze 300. Waży nie wiele więcej od bolidu F1 więc na każdym Polskim torze z pewnością obieżdża większość super aut.
20.09.2021 15:35
0
To chyba nie jest trudne do zrozumienia, że superauta nie są stworzone do jeżdżenia po krętym torze? A porównanie do polskich "torów", które są żenujące, małe i krótkie, to już żart. Na normalnym torze, choćby na Nurburgringu fabryczne auto z małą mocą nie wygra z superautem.
20.09.2021 21:27
0
Dlatego wspomniałem o Polskich torach. Logiczne że na takim np. Spa liczy się moc. Ale żyjemy w Polsce i mamy Polskie tory. Nie zmienia to faktu że są to też bardzo fajne (również sportowe ) auta
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się