WIADOMOŚCI

Zespoły optują za zwiększeniem minimalnej wagi bolidów w sezonie 2022
Zespoły optują za zwiększeniem minimalnej wagi bolidów w sezonie 2022
Wszystkie ekipy mają naciskać na władze F1, żeby te zwiększyły minimalną wagę przyszłorocznych samochodów. Wszystko po to, aby obniżyć koszty materiałów.
baner_rbr_v3.jpg

Oprócz zupełnie nowych przepisów w 2022 roku pojawi się zwiększona minimalna waga bolidów. Ma ona wzrosnąć o 38 kilogramów i wynosić 790 kilogramów. Taka zmiana będzie nieść za sobą negatywne skutki, ponieważ koszta materiałów do produkcji takiego samochodu bardzo wzrosną.

Wszystkie zespoły doskonale zdają sobie z tego sprawę i jak wyjawił, dyrektor techniczny Alfy Romeo, Jan Monchaux - FIA została już poinformowana o tych obawach:

"Obecnie największym punktem dyskusji jest kwestia minimalnej wagi bolidów. Wszystkie teamy są w tym zgodne. Gdyby pojawiło się kilka kilogramów więcej, z pewnością by to nam pomogło, a przy okazji obniżyłoby wszystkie koszty. Trzeba osiągnąć jakoś ten cel, aczkolwiek w pewnym momencie stanie się to bardzo drogie", mówił Francuz z wywiadzie dla RaceFans.

Wzrost minimalnej wagi samochodów jest skutkiem wprowadzenia większych kół oraz bardziej rygorystycznych testów zderzeniowych. Limit masy regularnie rośnie od kilku lat w F1, a w przyszłym roku będzie on największy w historii F1. Monchaux twierdzi, że problem ten nie dotyczy tylko Alfy Romeo:

"Nowe wyzwania są pokłosie zmienionego regulaminu, większych opon, felg oraz hamulców tarczowych. Minimalna waga bolidów jest głównym tematem dla każdego zespołu. Nadal dyskutujemy o tym z FIA. Masa wzrosła o prawie 40 kilogramów, a to dla nas jest trudnym wyzwaniem."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

19 KOMENTARZY
avatar
przesio

17.09.2021 19:49

0

Już się zaczyna ...


avatar
lucasdriver22

17.09.2021 20:09

0

Niedługo to tonę Będą ważyć


avatar
artur2-74

17.09.2021 20:26

0

Już się zaczyna .... A gdyby tak... Akumulatory można by było przenieść na przyczepkę do tyłu . A ona nie wliczałaby się do masy auta. Ale temat ciekawy


avatar
hubertusss

17.09.2021 21:47

0

Powinni wprowadzić obowiązek budowy z drewna stali i żeliwa. Aluminium to już była by zbyt droga technologia. Ewentualnie papier i plastik z recyklingu. Normalnie śmiech na sali. Do tego cofnąć to wszystko technologicznie do poziomu aut drogowych.


avatar
TomPo

17.09.2021 22:24

0

Jeszcze ciezsze, jeszcze wieksze... Niedlugo zrownaja sie z inna seria wyscigowa, pt European Truck Racing Dno...


avatar
Mariusz_Ce

17.09.2021 23:49

0

Usunięty


avatar
Andrzej369

18.09.2021 01:10

0

@3 I zostawić zespołom decyzję, czy z hamulcami czy bez.


avatar
Aeromis

18.09.2021 01:58

0

Niech masa spadnie o 20kg a kierowcy niech prowadzą bolidy zdalnie. W końcu COVID mamy.


avatar
Frytek

18.09.2021 09:02

0

Szczerze mówiąc to nie jedno drogowe, sportowe auto waży mniej niż tona. A taka technologia jak bolid F1 niedługo się do tego zbliży. W złym kierunku to idzie


avatar
Del_Piero

18.09.2021 14:55

0

Tyle hałasu o limity budżetowe, po czym robią auta które będą generować jeszcze większe koszty.


avatar
Falarek

18.09.2021 20:52

0

Mimo że obecna generacja kręci najlepsze czasy to jak sobie człowiek włączy jakieś skróty wyścigów z początków lat 2000 gdzie były ryczące V10 kręcące się pod 20tys obrotów do tego samochody ważące 600kg, dość kompaktowe i zwarte i jeżdżące w wyścigu małą ilością paliwa to widać było jak to zap.......


avatar
ahaed

18.09.2021 22:38

0

Jeszcze z 5 lat... i wystarczy maluch 500kg z v8 500KM by ich przegonić.


avatar
Vendeur

19.09.2021 01:48

0

@9. Frytek Tak? A które to niby drogowe, sportowe i budowane fabrycznie auta ważą mniej niż tonę? Normalne auta, supersportowe, a nie jakiś małe dziwiadła typu Lotus i inne. Bo sprawdzając tak na szybko kilka modeli aut marek Ferrari, Lamborghini, SLS, Porsche, to WSZYSTKIE ważą w okolicach 1500 kg... Lżejsze wersje schodzą do około 1250kg ... Jedno takie znalazłem jako wyjątek.


avatar
Frytek

19.09.2021 09:52

0

Alfa Romeo 4C 895kg. To raczej nie jest rodzinne auto. A czy ja napisałem super sportowe? Taka Alfa czy Lotus to też niezła zabawka. Coś co przyspiesza w 4,5 sek raczej można zaliczyć do sportowych


avatar
Frytek

19.09.2021 09:56

0

To są fabryczne osiągi a z pewnością można coś podłubać i zejść do trzech sekund z kawałkiem i nie wieże ze taka zabawka nie objedzie nie jedno Lambo albo coś w tym stylu


avatar
Falarek

20.09.2021 13:39

0

up@ objedzie gdzieś kiedyś widziałem porównanie na dość krętym torze wyścigowym Lamborghini z małym Lotusem i Lotus go zniszczył mimo że miał dużo mniej mocy ale za to był sporo lżejszy.


avatar
Frytek

20.09.2021 13:58

0

Nie wiem jak Lotus ale Alfa ma 240KM, po głupim programie może mieć pewnie ze 300. Waży nie wiele więcej od bolidu F1 więc na każdym Polskim torze z pewnością obieżdża większość super aut.


avatar
Vendeur

20.09.2021 15:35

0

To chyba nie jest trudne do zrozumienia, że superauta nie są stworzone do jeżdżenia po krętym torze? A porównanie do polskich "torów", które są żenujące, małe i krótkie, to już żart. Na normalnym torze, choćby na Nurburgringu fabryczne auto z małą mocą nie wygra z superautem.


avatar
Frytek

20.09.2021 21:27

0

Dlatego wspomniałem o Polskich torach. Logiczne że na takim np. Spa liczy się moc. Ale żyjemy w Polsce i mamy Polskie tory. Nie zmienia to faktu że są to też bardzo fajne (również sportowe ) auta


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu